Reaali Robootika.COM

NXT robotimaailm ja programmeerimine C-keeles

1 tund: Roboti pööramine ja nurga arvutus

Tunni eesmärk on anda teadmine, kuidas on võimalik puhtalt matemaatika abil välja arvutada roboti edasiliikumiseks või keeramiseks vajalik nurk, mille peavad täitma mootorid.

Praktiliselt robotite katsetamiseni ei jõudnudki, terve tund kulus näidetele ja arusaamisele.

Sisuliselt said poisid teadmise kuidas välja arvutada kolme erinevat liikumist:

1. Roboti otseliikumine

2. Roboti pööramine nii, et üks ratas seisab

3. Roboti pööramine nii, et rattad pöörlevad erinevates suundades.

Kõik said praktilist tööd, mõõdeti joonlauaga üle rataste ümbermõõdud ning arvutasime nende järgi keskmise tõenäolise ümbermäädu ja diameetri.

Kogu tunni sisu sai kirja siia juhendisse: Juhend- Lego rattad ja matemaatika

Comments (3) -

  • Priti Reinmets

    3/12/2011 2:02:39 PM | Reply

    Sa kasutad juba esimes stunnis c-keeles roboti progemist!?
    Kuidas te selleni jõudsite? Kas siin kusagil on lugeda, mil moel lastega c-keelega alustasite?

    Silmnähtavalt mängite te tunduvalt suurema komplektiga, kui see esmane NXT komplekt ja kaasa pandud tarkvara.
    Ja milliseid softi-vahendeid kasutate c-keelega nxt juhtimiseks?

  • Leivo

    3/13/2011 2:31:58 AM | Reply

    Alguses tegime ikka poistega pool aastat visuaalset programmeerimist, et asi lihtne ja huvitav oleks.
    2011 aasta jaanuarist alates hakkasime C-keeles kirjutama. Programmeerimiskeskkonnaks kasutame Brixcc, mis on vabavaraline ning saadaval siit: http://bricxcc.sourceforge.net/
    Selle eelis on ka see, et pole otseselt vaja uut firmwaret panna NXT-le, erinevalt mitmest teisest keskkonnast.

    Aga põhimõtteliselt see mis on kirjas 1. tunni all siis selliste lihtsate asjadega alustasimegi. Edasi-tagasi, pööramine jms.

  • anton

    11/6/2014 10:52:25 PM | Reply

    Mida tuleb teha arvutis

Add comment

Loading