Esimene pool tunnist kulus Robomiku kevadise võistluse tutvustamiseks mis toimub Tartus 22. märtsil.
Selgus, et nii Ramsesel kui ka Jaanil oli juba ette valmistatud oma nägemus Robomiku võistlusrobotist.
Teine pool tunnist aga kulutasime selle peale, et alustada ühe mängu programmeerimisega NXT ekraanile. Ma viibisin nädal aega Redmondis ning seal oli aega NXT-le üks mäng ajaviiteks välja mõelda.
Mäng
Ekraanil põrkab pall üles-alla ja paremale-vasakule ning NXT ekraani alumises servas on väravavaht mida saab nooltega paremale-vasakule liigutada.
Väravavaht peab alati palli põrke all olema, et pall üles tagasi põrkaks. Kui pall kukub ekraani alt välja on mäng läbi. Lisaks saab valida 3-e erineva raskusastme vahel ning need mõjutavad palli liikumise kiirust ja punktiarvestust. Raskema mängu korral saab rohkem punkte.
Jagasime ülesande etappideks ning selle tunni aeg kulus õppimisele, kuidas liigutada väravat nooleklahvide abil paremale vasakule.
/*
Leivo Sepp, 23.02.2011
See on mäng, kus tuleb nooltega liigutada väravat paremale/vasakule nii,
et ekraanil põrkav pall ei kukuks mängualast välja vaid põrkaks vastu väravat.
*/
//värava muutuja koos palli esialgse asukohaga
int Joon = 50;
//joone liigutamise alamprogramm liigutab parema-vasaku klahvi abil
//väravat ekraani allservas edasi-tagasi
task JooneLiigutamine()
{
while (TRUE)
{
if (ButtonPressed(BTNRIGHT, TRUE))
{
Joon += 4;
}
else if (ButtonPressed(BTNLEFT, TRUE))
{
Joon -= 4;
}
ClearLine(LCD_LINE8);
TextOut(Joon, LCD_LINE8, "=");
//wait on vajalik, et värav liiga kiiresti ei liiguks
Wait(150);
}
}
task main()
{
//siit kutsutakse välja ja käivitatakse alamprogramm JooneLiigutamine
Precedes(JooneLiigutamine);
}